НОВОСТИ ВЪВ ВЕРСИЯ 26.03
I. ЗАПЛАТИ
1. Промени в закона за бюджета на ДОО за 2026 г., в сила от 01.08.2026 г.
– Нови минимални осигурителни прагове по основни групи професии;
– Нов максимален осигурителен доход в размер на 2300 евро
2. Промени в осигуряването на държавните служители. От 01.08.2026 г. държавните служители поемат 20% от осигуровките.
Съответно разпределението на процентите за осигуряване е:
– ДОО родени преди 1960 г.: 19.4% за сметка на работодателя и 4.9% за сметка на лицето
– ДОО родени след 1960 г.: 15.4% за сметка на работодателя и 3.9% за сметка на лицето
– ДЗПО: 4% за сметка на работодателя и 1% за сметка на лицето
– НЗОК: 6.4% за сметка на работодателя и 1.6% за сметка на лицето
Програмата автоматично ще актуализира процентите на държавните служители в Кадрова информация, но в Счетоводна информация
трябва да се разнесат от меню ‘Основни данни’ – ‘Групово въвеждане на код’, като маркирате в долната част на екранчето
‘Код за НАП’ и изберете от там ’05 – Държавни служители’.
II. ХОНОРАРИ
1. Отразен е новият максимален осигурителен доход в размер на 2300 евро, в сила от 01.08.2026 г.
ВЕРСИЯ 25.03
I. ЗАПЛАТИ
1. Електронен трудов запис
От 01.06.2025 г. влиза в сила електронният трудов запис, който се подава в НАП вместо досегашните уведомления по чл. 62.
Програмата сама ще направи необходимите настройки и ще превключи към подаване на електронен трудов запис (ЕТЗ). Той ще се
генерира от бутона за досегашните уведомления.
ВЕРСИЯ 25.02
I. ЗАПЛАТИ
1. Актуализирани са минималните осигурителни прагове в сила от 01.04.2025 г.
2. Максималният осигурителен доход от 01.04.2025 г. се променя на 4130 лв.
3. Минималният осигурителен доход за самоосигуряващите се лица от 01.04.2025 г. се променя на 1077 лв.
4. Актуализирани са процентите за ТЗПБ в сила от 01.04.2025 г.
НОВОСТИ ВЪВ ВЕРСИЯ 24.01
I. ЗАПЛАТИ
1. Нова минимална работна заплата за страната в размер на 933 лв, в сила от 01.01.2024 г.
2. Промяна при изчисляването на болничните. От 01.01.2024 г. първите ДВА дни се заплащат от работодателя, останалите
от НОИ.
3. Актуализирани са новите минимални осигурителни прагове в сила от 01.01.2024 г.
4. Максималният осигурителен доход за 2024 г. е 3750 лв.
НОВОСТИ ВЪВ ВЕРСИЯ 23.04
I. ЗАПЛАТИ
1. Нови банкови сметки за внасяне на осигуровките в НАП.
От 01.10.2023 г. влизат в сила нови банкови сметки, по които ще се внасят осигуровките в НАП. Те ще се внасят по
централизирани сметки в БНБ, независимо в кой офис на НАП е регистрирана фирмата.
Новите сметки са, както следва:
– Данъци (приходи на централния бюджет): BG88BNBG96618000195001
– Вноски за държавно обществено осигуряване (ДОО): BG97BNBG96618000112001
– Вноски за здравно осигуряване: BG16BNBG96618000112101
– Вноски за допълнително задължително пенсионно осигуряване (ДЗПО): BG65BNBG96618000111801
НОВОСТИ ВЪВ ВЕРСИЯ 23.03
I. ЗАПЛАТИ
1. Актуализиран е минималния осигурителен праг за самоосигуряващите се от 01.08.2023 г., който става 780 лв.
2. Актулизиран е процента за трудова злополука, в сила от 01.08.2023 г.
НОВОСТИ ВЪВ ВЕРСИЯ 23.02
I. ЗАПЛАТИ
1. Декларация по чл. 73, ал. 6 от ЗДДФЛ
Тъй като новите изисквания за необлагаемите доходи (ваучери, обезщетения и т.н.), които трябва да се подават с
декларацията по чл. 73, бяха публикувани в края на Декември 2022 г. в Държавен вестник, няма как тези суми да се
извлекат автоматично назад за 2022 г., тъй като те не се пазят никъде в Стари суми. За целите на подаваната
информация към НАП, тези суми трябва да се въведат на хората от менюто на Годишното преизчисление на ДОД.
Там има нова страница с тези различни кодове за вид доход (Код 104, 105 … 109). За лицата, които са напуснали
през годината или са на втори трудов договор и ги няма в менюто на годишното преизчисление, тази информация се
попълва от меню Персонал – Стари суми – Редакция.
За да може програмата автоматично да натрупва тези доходи в Стари суми за текущата (2023 г.) и следващи години,
трябва да се настрои системата. Това става от меню Настройки – Кодове. Тук се описват за всеки един вид доход (104..109)
по отделно. По този начин при приключване на месеца ще се пазят тези суми в отделни полета.
Тъй като на код 107 се записват болничните, изплатени от работодателя през годината, това може да бъде автоматично
извлечено от базата данни. За целта трябва да се отиде в менюто на Годишното преизчисление и там да се натисне бутон
Актуализация суми болничен работодател (последния бутон вдясно). За напусналите лица тази информация се попълва
автоматично в справката по чл. 73.
I. ЗАПЛАТИ
1. Нова минимална работна заплата за страната в размер на 780 лв, в сила от 01.01.2023 г.
2. Актуализиран е Националния класификатор за длъжностите (НКПД), в сила от 01.01.2023 г.
НОВОСТИ ВЪВ ВЕРСИЯ 22.06
I. ЗАПЛАТИ
1. Данъчни облекчения за деца и деца с увреждания
По-високи данъчни облекчения за деца и за деца с увреждания ще се прилагат само за придобитите през 2022 г. доходи.
Новите годишни размери са приети с § 18, т. 2 от Закона за изменение и допълнение на Закона за държавния бюджет на
Република България за 2022 г (обн. ДВ. бр. 50 от 05.07.2022 г.). Размерът на облекчението за деца за 2022 г. е в
зависимост от броя им, като за едно ненавършило пълнолетие дете е 6000 лв. (сума за получаване до 600 лв.),
за две – 12000 (сума за получаване до 1200 лв.), а за три и повече – 18000 лв. (сума за получаване до 1800 лв.).
Размерът на данъчното облекчение за деца с увреждания е 12000 лв. (сума за получаване до 1200 лв.)
НОВОСТИ ВЪВ ВЕРСИЯ 22.05
I. ЗАПЛАТИ
1. Отразени са необходимите промени в номенклатурите и файловете за НОИ (Приложение 10 и 11), във връзка с въвеждане на
право на отпуск и парично обезщетение на бащите/осиновителите на деца до 8-годишна възраст.
НОВОСТИ ВЪВ ВЕРСИЯ 22.04
I. ЗАПЛАТИ
1. Данъчни облекчения за деца и деца с увреждания
Данъчните облекчения за 2022 г. по чл. 22в и 22г от Закона за данъците върху доходите на физическите лица могат да се
ползват и чрез намаляване на месечната данъчна основа за доходи от трудови правоотношения след прилагане на чл. 42, ал. 3
от същия закон, както следва:
– Месечната данъчна основа за месец юли се намалява със сбора от сумите за месеците януари – юни за:
а) едно ненавършило пълнолетие дете – в размер на 500 лв. месечно;
б) две ненавършили пълнолетие деца – в размер на 1 000 лв. месечно;
в) три и повече ненавършили пълнолетие деца – в размер на 1 500 лв. месечно;
г) дете с 50 и с над 50 на сто вид и степен на увреждане – в размер на 1 000 лв. месечно.
– Месечната данъчна основа за месец октомври се намалява със сбора от сумите за месеците юли – септември за:
а) едно ненавършило пълнолетие дете – в размер на 500 лв. месечно;
б) две ненавършили пълнолетие деца – в размер на 1 000 лв. месечно;
в) три и повече ненавършили пълнолетие деца – в размер на 1 500 лв. месечно;
г) дете с 50 и с над 50 на сто вид и степен на увреждане – в размер на 1 000 лв. месечно.
– За месеците октомври – декември 2022 г. данъчните облекчения се ползват при изчисляване на годишната данъчна основа по
реда на чл. 49 от Закона за данъците върху доходите на физическите лица.
Когато размерът на месечната данъчна основа за месец юли и за месец октомври за доходи от трудови правоотношения, определена
по реда на чл. 42, ал. 1 – 3 от Закона за данъците върху доходите на физическите лица, е по-нисък от сумите по ал. 4, с които
следва да бъде намалена съответната месечна данъчна основа, работодателят до края на месец август 2022 г., съответно месец
ноември 2022 г., възстановява 10 на сто от разликата на лицето, а за доходите, придобити като морско лице – 1 на сто от разликата.
В този случай дължимият данък по чл. 42, ал. 4 от Закона за данъците върху доходите на физическите лица е нула.
Възстановената сума по ал. 7 се прихваща от работодателя последователно от следващи вноски към държавния бюджет за данъци върху
доходите от трудови правоотношения на лицето или на други лица.
Работникът/служителят еднократно избира да приложи авансовото ползване на данъчно облекчение по ал. 4 чрез предоставяне на
писмена декларация пред работодателя.
За целта е необходимо в меню ‘Настройки’ – ‘Настройка на параметрите’ – ‘Разплащателни пера’ да се добави удръжка с тип 160.
След това на лицата, които ще ползват данъчни облекчения за деца, се добавя това перо в Счетоводна информация, като се
попълват: брой деца, брой деса с ТЕЛК и брой месеци (в месец Юли се полълва 6, а в месец Октомври се попълва 3).
При приключване на месеца програмата изтрива това перо и го добавя автоматично отново в месец Октомври.
НОВОСТИ ВЪВ ВЕРСИЯ 22.03
I. ЗАПЛАТИ
1. Добавена е нова настройка при създаване на файл с осигуровки за Общинска банка за електронно банкиране през СЕБРА.
За целта:
– от меню ‘Настройки’ – ‘Настройки за печат’ – ‘Платежни’, въведете Код на бюджетен разпоредител за плащания
през СЕБРА.
– от меню ‘Настройки’ – ‘Настройка на параметрите’ – ‘Платежни’ – за видове плащане 551111 (ДОО), 561111 (НЗОК),
581111 (ДЗПО) и 111111 (ДОД) въведете съответни кодове за Вид плащане по СЕБРА и Код на дейността.
След това при създаване на файла с осигуровките от екрана за печат на платежните нареждания, програмата ще пита дали
плащането е през СЕБРА или не.
ВАЖНО!!! Плащанията през СЕБРА касаят само файловете с осигуровки. Файловете за масово плащане на заплати (аванс, заеми,
запори и т.н.) остава по стария начин.
НОВОСТИ ВЪВ ВЕРСИЯ 22.02
I. ЗАПЛАТИ и ХОНОРАРИ
1. Направени са промени, касаещи минималната работна заплата, минималните и максималния осигурителен доход.
От 01.04.2022 г. минималната работна заплата става 710 лв, а максималния осигурителен доход – 3400 лв.
НОВОСТИ ВЪВ ВЕРСИЯ 22.01
I. ЗАПЛАТИ И ХОНОРАРИ
1.Заредени са минималната работна заплата и минималните осигурителни прагове за 2022г. Те са същите като 2021г., максимален осигурителен доход – 3000лв.
НОВОСТИ ВЪВ ВЕРСИЯ 21.03
I. ЗАПЛАТИ
1. Направена е автоматизация при въвеждане на болнични за минал период. Програмата прави коригиращи Декларация 1 и
Декларация 6 за съответните месеци, а в текущия месец прави промени само в сумата за получаване. Тази функця се
намира в меню ‘Основни данни’ – ‘Корекция на болнични за минал период’. От този екран се добавят лицата, които имат
болнични за минал период, описват се съответните отсъствия месец по месец и се правят необходимите обработки пак
месец по месец. Предварително трябва да имате създадени кодове за сторно на сумите за получаване с тип 31.
2. Заложени са новите данъчни облекчения за деца за 2021 г., а именно:
– 4500 лв за едно дете,
– 9000 лв за две деца,
– 13500 лв за три и повече деца.
II. ХОНОРАРИ
1. Добавена е възможност за печат на Удостоверение за семейни помощи за деца.
НОВОСТИ ВЪВ ВЕРСИЯ 21.02
I. ЗАПЛАТИ
1. Направени са необходимите промени във връзка с Уведомленията по чл. 62, в сила от 01.03.2021 г.
НОВОСТИ ВЪВ ВЕРСИЯ 21.01b
I. ЗАПЛАТИ
1. Направена е оптимизация във връзка с файла за НАП за Декларация по чл. 73, ал. 6
I. ЗАПЛАТИ и ХОНОРАРИ
1. Направени са необходимите промени във файла за Декларация 1, във връзка с изискванията на НАП за 2021 г.
2. Актуализирани са длъжностите и кодовете по НКПД в сила от 01.01.2021 г.
1. Нова таблица за МОД съгласно Приложение 1 към чл.8 ал.1 т.1 от ЗБДОО
Актуализирана е таблицата за минималния осигурителен доход по основни икономически дейности и квалификационни
групи професии за 2021 г.
2. Проценти за осигурителни вноски към ДОО, ДЗПО и ЗО
За 2021 г. няма промяна в процентите за ДОО, ЗО и ДЗПО. Те остават същите както през 2020 г.
За лица, работещи по трудови договори и служебни правоотношения – ІІІ категория труд, новите проценти за ДОО са:
– родени преди 1960 г.: 13.72% за сметка на работодателя и 10.58% за сметка на работника;
– родени след 1960 г.: 10.92% за сметка на работодателя и 8.38% за сметка на работника;
3. Нова таблица за процентите за осигурителни вноски за ТЗПБ
Обновена е таблицата с процентите за осигурителни вноски за ТЗПБ съгл. Приложение 2 към чл. 13 на ЗБДОО за 2021 г.
4. Променена е МРЗ в сила от 01.01.2021 г., съответно МРЗ става 650 лв, а максималния осигурителен доход остава 3000 лв.
5. Минималният осигурителен доход за самоосигуряващите се лица става 650 лв.
6. Минималният осигурителен доход за регистрираните земеделски стопани и тютюнопроизводители остава 420 лв.
НОВОСТИ ВЪВ ВЕРСИЯ 20.04c
I. ЗАПЛАТИ
1. Добавена е Българска банка за развитие при генериране на файла за масово плащане на заплатите.
2. Направена е оптимизация при изпращане на фишовете по е-мейл.
ПРОМЕНИ ВЪВ ВЕРСИЯ 20.04b
1. Актуализирани са кода за икономическа дейност и съответно минималните осигурителни прагове за Хотелиерство и
Ресторантьорство, публикувани в ДВ 55 от 19.06.2020 г. в сила от 01.07.2020 г.
2. Добавена е нова служебна бележка за ползван платен и неплатен отпуск през годината.
Промени в Спектър Заплати
1. Подобрени са функциите при въвеждане на кадрови и счетоводни данни на персонала.
2. Оптимизирани са архивирането и деархивирането на месечните архиви.
Промени в Спектър Заплати
- Направена е промяна във връзка със ЗАКОНА ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ЗАКОНА ЗА ЗДРАВЕТО,Обн. ДВ. бр.44 от 13 Май 2020г.,
в сила от 14.05.2020 г., Преходни и заключителни разпоредби, 16. (1) Неплатеният отпуск по чл. 160,
ал. 1 от Кодекса на труда до 60 работни дни, ползван през 2020 г., се зачита за трудов стаж. - Подобрен е дизайнът на програмата, касаещ въвеждането на кадрови, счетоводни данни и отсъствия.
Кадрова, счетоводна информация, Отсъствия, Полагаем платен годишен отпуск и Стари суми са обединени на един екран. - Добавена е нова настройка в меню ‘Настройки’ – ‘Настройки за печат’ – ‘Заплата банкомат не участва в общата сума на удръжките’.
При активирането на тази опция сумите с тип 49 (заплата банкомат) в рекапитулацията и на фишовете(ведомостите) няма да се
печатат като удръжка, а като сума заполучаване по банка, на отделен ред. - Подобрено е оформлението при печат на фишовете.
- При добавяне на ново разплащателно перо (начисление) в меню ‘Настройка на параметрите’ – ‘Разплащателни пера’,
програмата автоматично слага отметка, че перото се причислява към брутната заплата, ако не трябва да е така, махнете отметката
на съответното перо. - Направена е оптимизация на някои основни функции на софтуера.
Промени в Спектър Хонорари
- Направена е оптимизация при печат на платежните в модул Хонорари.
Промени в Спектър Заплати
- Оптимизирана е функцията при създаване на справката по чл. 73 ал.6 в случаите на преобразуване на едно предприятие в друго..
Промени в Спектър Заплати
- В справката по чл. 73 е добавена функционалност за фирми, които през 2019 г. са се преобразували. В този случай
при генериране на справката е необходимо да посочите датата на преобразуване и ЕИК на преобразуващото се предприятие.
По указанията на НАП програмата ще раздлени дохода на персонала на две – до месеца на преобразуване и след него.
Информацията се подава на два отделни реда във файла.
Промени в Спектър Заплати
- Усъвършенстван е алгоритъма при обработката и запис на файла за чл.73 ал.6. Направени са подобрения
при разпечатване на справката
Промени в Спектър Заплати
- При създаване на Справката по чл.73 ал.6 от ЗДДФЛ в информацията за напусналите автоматично се добавя и дохода от м. Декември на 2018 г., ако при годишното преизчисление на ДОД е посочен този месец за начало на периода.
ВАЖНО!!!
За да е коректна информацията за напусналите и лицата на втори трудов договор, когато се създава справката по чл.73 ал.6, трябва да сте в 2020 г., тъй като програмата автоматично взима за тези лица за база предходната година!
Промени в Спектър Заплати
- Отсртанени са някои технически грешки при създаване на Справката по чл. 73 ал. 6 от ЗДДФЛ.
Промени в Спектър Заплати
- Справка по чл. 73 ал. 6 от ЗДДФЛ. Справката се създава от меню ‘НАП’ – ‘Справка по чл. 73 ал. 6 от ЗДДФЛ’.
ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва преди да генерирате справката да сте направили годишно преизчисление на ДОД, защото тази информация се зарежда в справката по чл.73 ал.6. Освен данните от годишното преизчисление, в справката се включват и напуснали през годината лица, лица на втори трудов договор и амоосигуряващи се лица с личен труд (такива с удържан ДОД).
Тъй като има спорове относно кои лица да се включват в справката и кои не (в НАП няма конкретни указания), програмата дава възможност при създаване на справката да се маркират лицата, които да се включват в нея. Т.е. напусналите през годината, лицата на втори трудов договор и самоосигуряващите се с личен труд може и да не се записват и подават.
Промени в Спектър Хонорари
- Справка по чл. 73 ал.1 от ЗДДФЛ. Справката е обновена и е преместена в меню ‘НАП – ‘Справка по чл. 73 ал. 1 от ЗДДФЛ’. Справката се подава както до сега, за всички лица с изплатени доходи по извънтрудови правоотношения през предходната година.
Промени в Спектър Заплати и Хонорари
- Актуализирани са справките по чл. 73 ал. 1 и ал. 6 от ЗДДФЛ. И двете справки са съобразени със софтуера на НАП, публикуван на 10.01.2020 г. на сайта на НАП.
Промени в Спектър Заплати
- Нова таблица за МОД съгласно Приложение 1 към чл.8 ал.1 т.1 от ЗБДОО.
Актуализирана е таблицата за минималния осигурителен доход по основни икономически дейности и квалификационни групи професии за 2020 г. - Проценти за осигурителни вноски към ДОО, ДЗПО и ЗО.
За 2020 г. няма промяна в процентите за ДОО, ЗО и ДЗПО. Те остават същите както през 2019 г.
За лица, работещи по трудови договори и служебни правоотношения – ІІІ категория труд, новите проценти за ДОО са:
– родени преди 1960 г.: 13.72% за сметка на работодателя и 10.58% за сметка на работника;
– родени след 1960 г.: 10.92% за сметка на работодателя и 8.38% за сметка на работника; - Нова таблица за процентите за осигурителни вноски за ТЗПБ.
Обновена е таблицата с процентите за осигурителни вноски за ТЗПБ съгл. Приложение 2 към чл. 13 на ЗБДОО за 2020 г. - Променена е МРЗ в сила от 01.01.2020 г. (ДВ бр. 101/27.12.2019 г.), съответно МРЗ става 610 лв, а максималния осигурителен доход остава 3000 лв.
- Минималният осигурителен доход за самоосигуряващите се лица става 610 лв.
- Минималният осигурителен доход за регистрираните земеделски стопани и тютюнопроизводители става 420 лв.
- Направена е справка по чл. 73, ал. 6 от ЗДДФЛ за доходите на лица по трудови правоотношения. Справката се генерира от меню ‘Приключване’ – ‘Годишно преизчисление на ДОД’. За целта първо трябва да се направи годишното преизчисление на ДОД и след това да се запише файла към НАП.
Промени в Спектър Хонорари
- Отразен е новият формат на справката по чл. 73 и новите служебни бележки и сметка за изплатени суми.
Промени в Спектър Заплати
- Актуализирани са новите образци на служебните бележки по чл. 45 от ЗДДФЛ.
Във връзка с годишното преизчисление на ДОД са направени следните промени:
В меню ‘Приключване на месеца’ – ‘Годишно преизчисление на ДОД’ – ‘Други трудови доходи’ са добавени нови редове за попълване на информацията когато лицето донесе на работодателя по основно трудово правоотношение служебни бележки за други трудови доходи. Те се попълват на съответните редове за код 101 (за всички осигурителни отношения) или код 103 (за морски лица).
Тази информация трябва да бъде попълнена коректно, за да е актуална след това справката по чл. 73.
Промени в Спектър Хонорари
- Актуализирани са новите образци на служебните бележки и Сметка за изплатени суми.
Промени в Спектър Заплати
- В Кадрова информация е добавено нова отметка ТЕЛК.
Намира се над полето с името на лицето. С тази отметка се актуализира информацията на лицето, ако то е с телк.
Програмата извършва следното: в Счетоводна информация изтрива кода за ДОД и автоматично добавя код за ДОД за лица с телк, с облекчение от 660 лв. Ако лицето е новоназначено, програмата му добавя в Стари суми в поле Отпуски – полагаем платен годишен отпуск още 6 дни.
За да може тази функция да работи коректно е необходимо в меню Настройки – Настройка на параметрите – Разплащателни пера – Удръжки да има добавено перо за облекчен ДОД с тип 41. - Отстранени технически неизправности.
Промени в Спектър Заплати и Спектър Хонорари
- Отстранени технически грешки при справка за статистиката в модул Хонорари и при приключване на месеца, касаещ болнични за обжалване (тип 122).
Промени в Спектър Заплати
- При приключване на месеца в груповия календар за следващия месец автоматично се зареждат националните празници.
- Изпращане на фишове по е-мейл. Добавена е възможност за проверка коректността на домейните на пощенските кутии на клиентите, до които се изпращат фишовете.
За целта от меню ‘Настройки’ – ‘Настройки за печат’ – ‘Фишове’ – трябва да се маркира ‘Проверка за валидни домейни’ и след това да се натисне бутона вдясно и да се въведат всички валидни домейни, които се използват (например: abv.bg; mail.bg; gmail.com и т.н.).
При изпращане на фишовете по е-мейл, програмата прави проверка дали е-мейла на всяко лице попада в групата на описаните тук домейни. Също така се прави проверка за коректност на въведения е-мейл, т.е. да няма букви въведени на кирилица. - Добавена е нова функция за печат на личните картони на лицата. Това става от меню ‘Персонал’ – ‘Кадрова информация’ – бутон ‘Печат картон’.
Прмени в Спектър Заплати
- Добавена е възможност на индивидуален печат на бланка за Декларация 1.
Това става от меню НАП – Декларация образец 1 – избор на съответното лице и натискане на бутон Печат Декларация 1(намира се в горния десен ъгъл).
Прмени в Спектър Заплати
- Отразени са новите изисквания на НОИ за подаване на Приложения 9, 10 и 11 в сила от 15.07.2019 г.
Прмени в Спектър Хонорари
- При печат на Граждански договор е добавена възможност за избор дали възнаграждението по този договор се плаща на каса или по банков път.
Прмени в Спектър Заплати
- Добавена е нова рекапитулация – по система на заплащане (щатни, нормени…).
За да е видима в менюто трябва да се активира от меню ‘Настройки’ – ‘Настройка избор менюта’ – ‘Рекапитулации’. - Отстранена е неточност в заглавния ред на файла за масово плащане за Пощенска банка.
Прмени в Спектър Заплати
- Добавена е възможност за печат на ДЕКЛАРАЦИЯ за Произход на средствата.
- Това става от меню ‘Печатни изходи’ – ‘Справки’ – ‘Декларация за ПРОИЗХОД НА СРЕДСТВАТА’. Има възможност за автоматично попълване на сумата по декларацията. За целта първо трябва да сте пуснали Обща рекапитулация.
- След натискане на бутона ‘Осигуровки и Заплата банкомат от Рекапитулацията’, програмата взима от там осигуровките и добавя към тях сумите по заплати, изплатени на банкомат.
Прмени в Спектър Заплати
- Отстранени са грешки при формиране на Декларация 1 за 2019 г.
- Направена е корекция в Справка за статистиката за четвърто тримесечие на 2018 г.
- Алтиализиран е новият формат на файла за уведомленията по чл. 62 в сила от 01.03.2019 г.
Прмени в Спектър Заплати
- Отразени са новите изисквания при създаване на Декларация 1, публикувани в ДВ бр.9 от 29.01.2019 г.
Прмени в Спектър Заплати
- Добавена е възможност при изпращане на фишовете по е-мейл, фишовете да се изпращат като PDF или като TXT файл.
Това става от меню ‘Настройки’ – ‘Настройки за печат’ – ‘Фишове’. Там маркирате желания формат на файла за фиша.
Прмени в Спектър Заплати
- Нова таблица за МОД съгласно Приложение 1 към чл.8 ал.1 т.1 от ЗБДОО.
Актуализирана е таблицата за минималния осигурителен доход по основни икономически дейности и квалификационни групи професии за 2019 г. - Проценти за осигурителни вноски към ДОО, ДЗПО и ЗО.
За 2019 г. няма промяна в процентите за ДОО, ЗО и ДЗПО. Те остават същите както през 2018 г. За лица, работещи по трудови договори и служебни правоотношения – ІІІ категория труд, новите проценти за ДОО са:
– родени преди 1960 г.: 13.72% за сметка на работодателя и 10.58% за сметка на работника;
– родени след 1960 г.: 10.92% за сметка на работодателя и 8.38% за сметка на работника; - Нова таблица за процентите за осигурителни вноски за ТЗПБ.
Обновена е таблицата с процентите за осигурителни вноски за ТЗПБ съгл. Приложение 2 към чл. 13 на ЗБДОО за 2019 г. - Променена е МРЗ в сила от 01.01.2019 г. (ДВ бр. 107/28.12.2018 г.), съответно МРЗ става 560 лв, а максималния осигурителен доход става 3000 лв.
- Минималният осигурителен доход за самоосигуряващите се лица става 560 лв.
- Минималният осигурителен доход за регистрираните земеделски стопани и тютюнопроизводители става 400 лв.